شرکت ملی انفورماتیک از تداوم اختلال در بخشی از خدمات بانکهای ملی و صادرات خبر داد و اعلام کرد این مشکل در ادامه آثار حمله سایبری اخیر بر زیرساختهای بانکی ایجاد شده است. به گفته این شرکت، تیمهای فنی و امنیتی در حال بازگردانی پایدار سامانهها هستند و تاکنون هیچگونه دسترسی غیرمجاز به اطلاعات یا دارایی مشتریان گزارش نشده است.
به گزارش بورس فوری،شرکت ملی انفورماتیک در اطلاعیهای اعلام کرد که در ادامه فرآیند بازگردانی و پایدارسازی سامانههای بانکهای ملی و صادرات، بخشی از خدمات این دو بانک بار دیگر با اختلال مواجه شده است.
بر اساس این اطلاعیه، بررسیهای فنی نشان میدهد اختلالهای اخیر در امتداد آثار حمله سایبری پیشین به زیرساختهای فنی و سامانههای متمرکز بانکی رخ داده و از نخستین لحظات، تیمهای فنی و امنیتی شرکت خدمات انفورماتیک با تمام ظرفیت در حال شناسایی منشأ مشکل، ایمنسازی سامانهها و بازگرداندن خدمات هستند.
این شرکت با عذرخواهی از مشتریان بانکهای ملی و صادرات تأکید کرد که حفظ امنیت اطلاعات و داراییهای مردم در اولویت قرار دارد و بر اساس بررسیهای انجامشده، تاکنون هیچگونه دسترسی غیرمجاز به اطلاعات مشتریان گزارش نشده است.
در پایان این اطلاعیه از مشتریان خواسته شده است ضمن حفظ آرامش، اخبار و اطلاعیههای مربوط به وضعیت خدمات بانکی را تنها از طریق مراجع رسمی بانکها و شرکت خدمات انفورماتیک دنبال کنند. همچنین تأکید شده است که عملیات فنی برای بازگرداندن کامل و پایدار خدمات تا رفع کامل اختلالات و اطمینان از عملکرد ایمن سامانهها بدون وقفه ادامه خواهد داشت.
- ارسال شده در 1405/4/6
- کد خبر: 150810