وزیر نفت با اشاره به دیدارهای خود در سفر به هند اعلام کرد که مشارکت و سرمایهگذاری طرف هندی در پروژههای صنعت نفت ایران از مهمترین محورهای مذاکرات دوجانبه بوده و در نشست وزیران انرژی بریکس نیز بر نقش این گروه در تأمین امنیت انرژی جهان تأکید شده است.
به گزارش بورس فوری،محسن پاکنژاد، وزیر نفت، با تشریح نتایج سفر اخیر خود به هند، از انجام مذاکرات درباره مشارکت و سرمایهگذاری هند در پروژههای صنعت نفت ایران خبر داد.
وی در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: در جریان نشست اخیر وزیران نفت و انرژی گروه بریکس در هند، با اشاره به آسیبهای ناشی از جنگ علیه ایران بر بازار جهانی نفت، بر ضرورت خروج آمریکا از منطقه خاورمیانه و مسئولیت کشورهای عضو بریکس در حفظ و تقویت امنیت انرژی جهان تأکید کرده است.
وزیر نفت همچنین اعلام کرد که در دیدارهای دوجانبه با مقامهای هندی، درباره توسعه همکاریهای اقتصادی در بخش انرژی و سرمایهگذاری در پروژههای صنعت نفت ایران گفتوگو و تبادل نظر انجام شده است.
سفر پاکنژاد به هند با هدف حضور در نشست وزیران نفت و انرژی بریکس و رایزنی با مقامهای این کشور برای توسعه همکاریهای دوجانبه در حوزه انرژی انجام شد؛ سفری که در آن موضوعاتی همچون سرمایهگذاری، توسعه همکاریهای نفت و گاز، امنیت انرژی و گسترش تعاملات میان تهران و دهلینو در دستور کار قرار داشت.
- ارسال شده در 1405/4/6
- کد خبر: 150804